• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • English
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Aktuelles
    • Kontakt und Anfahrt
    • Leitbild
    • 50-jähriges Jubiläum
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsbereiche
      • Betriebssysteme
      • Confidential Computing
      • Eingebettete Systemsoftware
      • Verteilte Systeme
    • Projekte
      • AIMBOS
      • BALu
      • BFT2Chain
      • DOSS
      • Mirador
      • NEON
      • PAVE
      • ResPECT
      • Watwa
    • Projektkampagnen
      • maRE
    • Seminar
      • Systemsoftware
    Portal Forschung
  • Publikationen
  • Lehre
    • Sommersemester 2025
      • Applied Software Architecture
      • Ausgewählte Kapitel der Systemsoftware
      • Betriebssystemtechnik
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • System-Level Programming
      • Systemnahe Programmierung in C
      • Systemprogrammierung 1
      • Verteilte Systeme
    • Wintersemester 2024/25
      • Betriebssysteme
      • Middleware – Cloud Computing
      • Systemprogrammierung 2
      • Verlässliche Echtzeitsysteme
      • Virtuelle Maschinen
      • Web-basierte Systeme
    Portal Lehre
  • Examensarbeiten
  1. Startseite
  2. Extern

Extern

Bereichsnavigation: Lehre
  • Betriebssysteme
    • Vorlesung
      • Folien
    • Übung
      • Seminar
      • Aufgaben
      • Aufgabe 0: C++ Streams
        • Aufgabe 1: Ein-/Ausgabe
          • Aufgabe 2: Unterbrechungen
            • Aufgabe 3: Pro-/Epilog
              • Aufgabe 4: Kontextwechsel
                • Aufgabe 5: Zeitscheiben
                  • Aufgabe 6: Synchronisation
                    • Aufgabe 7: Anwendung
                      • Assembler Crashkurs
                        • C++ Crashkurs
                          • Entwicklungsumgebung
                            • FAQ
                              • Ruhmeshalle
                              • Evaluation

                              Aufgabe 7: Anwendung

                              Graph Legend

                              This page explains how to interpret the graphs that are generated by doxygen.

                              Consider the following example:

                              /*! Invisible class because of truncation */
                              class Invisible { };
                              /*! Truncated class, inheritance relation is hidden */
                              class Truncated : public Invisible { };
                              /* Class not documented with doxygen comments */
                              class Undocumented { };
                              /*! Class that is inherited using public inheritance */
                              class PublicBase : public Truncated { };
                              /*! A template class */
                              template<class T> class Templ { };
                              /*! Class that is inherited using protected inheritance */
                              class ProtectedBase { };
                              /*! Class that is inherited using private inheritance */
                              class PrivateBase { };
                              /*! Class that is used by the Inherited class */
                              class Used { };
                              /*! Super class that inherits a number of other classes */
                              class Inherited : public PublicBase,
                              protected ProtectedBase,
                              private PrivateBase,
                              public Undocumented,
                              public Templ<int>
                              {
                              private:
                              Used *m_usedClass;
                              };

                              This will result in the following graph:

                              The boxes in the above graph have the following meaning:

                              • A filled gray box represents the struct or class for which the graph is generated.
                              • A box with a black border denotes a documented struct or class.
                              • A box with a gray border denotes an undocumented struct or class.
                              • A box with a red border denotes a documented struct or class forwhich not all inheritance/containment relations are shown. A graph is truncated if it does not fit within the specified boundaries.

                              The arrows have the following meaning:

                              • A dark blue arrow is used to visualize a public inheritance relation between two classes.
                              • A dark green arrow is used for protected inheritance.
                              • A dark red arrow is used for private inheritance.
                              • A purple dashed arrow is used if a class is contained or used by another class. The arrow is labelled with the variable(s) through which the pointed class or struct is accessible.
                              • A yellow dashed arrow denotes a relation between a template instance and the template class it was instantiated from. The arrow is labelled with the template parameters of the instance.
                              Friedrich-Alexander-Universität
                              Erlangen-Nürnberg

                              Schlossplatz 4
                              91054 Erlangen
                              • Impressum
                              • Datenschutz
                              • Barrierefreiheit
                              • Facebook
                              • RSS Feed
                              • Xing
                              Nach oben