• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • English
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Aktuelles
    • Kontakt und Anfahrt
    • Leitbild
    • 50-jähriges Jubiläum
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsbereiche
      • Betriebssysteme
      • Confidential Computing
      • Eingebettete Systemsoftware
      • Verteilte Systeme
    • Projekte
      • AIMBOS
      • BALu
      • BFT2Chain
      • DOSS
      • Mirador
      • NEON
      • PAVE
      • ResPECT
      • Watwa
    • Projektkampagnen
      • maRE
    • Seminar
      • Systemsoftware
    Portal Forschung
  • Publikationen
  • Lehre
    • Sommersemester 2025
      • Applied Software Architecture
      • Ausgewählte Kapitel der Systemsoftware
      • Betriebssystemtechnik
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • System-Level Programming
      • Systemnahe Programmierung in C
      • Systemprogrammierung 1
      • Verteilte Systeme
    • Wintersemester 2024/25
      • Betriebssysteme
      • Middleware – Cloud Computing
      • Systemprogrammierung 2
      • Verlässliche Echtzeitsysteme
      • Virtuelle Maschinen
      • Web-basierte Systeme
    Portal Lehre
  • Examensarbeiten
  1. Startseite
  2. Extern

Extern

Bereichsnavigation: Lehre
  • Betriebssysteme
    • Vorlesung
      • Folien
    • Übung
      • Seminar
      • Aufgaben
      • Aufgabe 0: C++ Streams
        • Aufgabe 1: Ein-/Ausgabe
          • Aufgabe 2: Unterbrechungen
            • Aufgabe 3: Pro-/Epilog
              • Aufgabe 4: Kontextwechsel
                • Aufgabe 5: Zeitscheiben
                  • Aufgabe 6: Synchronisation
                    • Aufgabe 7: Anwendung
                      • Assembler Crashkurs
                        • C++ Crashkurs
                          • Entwicklungsumgebung
                            • FAQ
                              • Ruhmeshalle
                              • Evaluation

                              Aufgabe 2: Unterbrechungen

                              Public Member Functions | Public Attributes | List of all members
                              KeyDecoder Class Reference

                              Decoder for keyboard codes received from the PS2Controller. More...

                              #include <machine/keydecoder.h>

                              Public Member Functions

                               KeyDecoder ()
                               Default constructor.
                               
                              Key decode (unsigned char code)
                               Interprets the make and break codes received from the keyboard and derives the corresponding scan code and further information about other pressed keys, such as shift and ctrl. More...
                               

                              Public Attributes

                              bool status [Key::Scancode::KEYS]
                               Current state (pressed or released) of all keys.
                               

                              Detailed Description

                              Decoder for keyboard codes received from the PS2Controller.

                              Extracts the make and break codes, modifier and scan codes from the pressed key.

                              Member Function Documentation

                              Key KeyDecoder::decode ( unsigned char  code)

                              Interprets the make and break codes received from the keyboard and derives the corresponding scan code and further information about other pressed keys, such as shift and ctrl.

                              Parameters
                              codeByte from Keyboard to decode
                              Returns
                              Pressed key (Key::valid returns false if the key is not yet complete)

                              The documentation for this class was generated from the following files:
                              • machine/keydecoder.h
                              • machine/keydecoder.cc
                              Friedrich-Alexander-Universität
                              Erlangen-Nürnberg

                              Schlossplatz 4
                              91054 Erlangen
                              • Impressum
                              • Datenschutz
                              • Barrierefreiheit
                              • Facebook
                              • RSS Feed
                              • Xing
                              Nach oben