• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • English
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Aktuelles
    • Kontakt und Anfahrt
    • Leitbild
    • 50-jähriges Jubiläum
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsbereiche
      • Betriebssysteme
      • Confidential Computing
      • Eingebettete Systemsoftware
      • Verteilte Systeme
    • Projekte
      • AIMBOS
      • BALu
      • BFT2Chain
      • DOSS
      • Mirador
      • NEON
      • PAVE
      • ResPECT
      • Watwa
    • Projektkampagnen
      • maRE
    • Seminar
      • Systemsoftware
    Portal Forschung
  • Publikationen
  • Lehre
    • Sommersemester 2025
      • Applied Software Architecture
      • Ausgewählte Kapitel der Systemsoftware
      • Betriebssystemtechnik
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • System-Level Programming
      • Systemnahe Programmierung in C
      • Systemprogrammierung 1
      • Verteilte Systeme
    • Wintersemester 2024/25
      • Betriebssysteme
      • Middleware – Cloud Computing
      • Systemprogrammierung 2
      • Verlässliche Echtzeitsysteme
      • Virtuelle Maschinen
      • Web-basierte Systeme
    Portal Lehre
  • Examensarbeiten
  1. Startseite
  2. Extern

Extern

Bereichsnavigation: Lehre
  • Betriebssysteme
    • Vorlesung
      • Folien
    • Übung
      • Seminar
      • Aufgaben
      • Aufgabe 0: C++ Streams
        • Aufgabe 1: Ein-/Ausgabe
          • Aufgabe 2: Unterbrechungen
            • Aufgabe 3: Pro-/Epilog
              • Aufgabe 4: Kontextwechsel
                • Aufgabe 5: Zeitscheiben
                  • Aufgabe 6: Synchronisation
                    • Aufgabe 7: Anwendung
                      • Assembler Crashkurs
                        • C++ Crashkurs
                          • Entwicklungsumgebung
                            • FAQ
                              • Ruhmeshalle
                              • Evaluation

                              Aufgabe 7: Anwendung

                              Classes | Enumerations
                              Graphics
                              + Collaboration diagram for Graphics:

                              Classes

                              class  Graphics
                               Driver managing the video mode and synchronizing its buffer with the graphics printer. More...
                               
                              class  GraphicsStream
                               Output text (form different data type sources) on screen in graphic mode (similar to TextStream) More...
                               
                              class  Font
                               Monospaced fonts. More...
                               
                              class  Framebuffer< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >
                               Implementation of primitive operations on a memory area used as framebuffer. More...
                               
                              class  Framebuffer< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >::PixelComponent< OFFSET, SIZE >
                               Pixel component. More...
                               
                              union  Framebuffer< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >::Pixel
                               Pixel (colored) More...
                               
                              struct  Framebuffer< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >::Pixel.__unnamed16__
                               Bits per pixel. More...
                               
                              class  GraphicsPrinter< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >
                               Actual implementation of basic graphics printing functions. More...
                               
                              class  AbstractGraphicsPrinter
                               Abstraction of basic graphics printing functions. More...
                               
                              struct  GIMP
                               GIMP image. More...
                               
                              struct  SpritePixel< GREYSCALE, false, BITS >
                               Greyscale pixel without transparency. More...
                               
                              struct  SpritePixel< GREYSCALE, true, BITS >
                               Greyscale pixel with transparency. More...
                               
                              struct  SpritePixel< RGB, false, BITS >
                               Colored pixel without transparency. More...
                               
                              struct  SpritePixel< RGB, true, BITS >
                               Colored pixel with transparency. More...
                               
                              struct  SpritePixelComponent< BITS >
                               Sprite pixel component. More...
                               
                              struct  Point
                               Coordinate on the graphic screen. More...
                               

                              Enumerations

                              enum  SpriteColorMode {
                                RGB ,
                                GREYSCALE
                              }
                               Color modes. More...
                               

                              Detailed Description

                              Graphical VESA video modes.


                              Class Documentation

                              struct Framebuffer::Pixel.__unnamed16__
                              template<unsigned char COLORDEPTH, unsigned char OFFSET_RED, unsigned char OFFSET_GREEN, unsigned char OFFSET_BLUE, unsigned char BITS_RED, unsigned char BITS_GREEN, unsigned char BITS_BLUE>
                              struct Framebuffer< COLORDEPTH, OFFSET_RED, OFFSET_GREEN, OFFSET_BLUE, BITS_RED, BITS_GREEN, BITS_BLUE >::Pixel.__unnamed16__

                              Bits per pixel.

                              Class Members
                              unsigned data: COLORDEPTH RGB value.
                              struct GIMP

                              GIMP image.

                              Image exported as C-source (without Glib types!) in GIMP, supports alpha blending (transparency).

                              Class Members
                              unsigned int width
                              unsigned int height
                              unsigned int bytes_per_pixel
                              unsigned char pixel_data[]

                              Enumeration Type Documentation

                              enum SpriteColorMode

                              Color modes.

                              Enumerator
                              RGB 

                              Additive color mode (red, green & blue)

                              GREYSCALE 

                              Greyscale.

                              Friedrich-Alexander-Universität
                              Erlangen-Nürnberg

                              Schlossplatz 4
                              91054 Erlangen
                              • Impressum
                              • Datenschutz
                              • Barrierefreiheit
                              • Facebook
                              • RSS Feed
                              • Xing
                              Nach oben