• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • English
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Aktuelles
    • Kontakt und Anfahrt
    • Leitbild
    • 50-jähriges Jubiläum
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsbereiche
      • Betriebssysteme
      • Confidential Computing
      • Embedded Systems Software
      • Verteilte Systeme
    • Projekte
      • AIMBOS
      • BALu
      • BFT2Chain
      • DOSS
      • Mirador
      • NEON
      • PAVE
      • ResPECT
      • Watwa
    • Projektkampagnen
      • maRE
    • Seminar
      • Systemsoftware
    Portal Forschung
  • Publikationen
  • Lehre
    • Sommersemester 2025
      • Applied Software Architecture
      • Ausgewählte Kapitel der Systemsoftware
      • Betriebssystemtechnik
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • System-Level Programming
      • Systemnahe Programmierung in C
      • Systemprogrammierung 1
      • Verteilte Systeme
    • Wintersemester 2025/26
      • Systemprogrammierung 2
      • Betriebssysteme
      • Middleware – Cloud Computing
      • Echtzeitsysteme
      • Virtuelle Maschinen
      • Web-basierte Systeme
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • Aktuelle Entwicklung in Verteilten und Objektorientierten Betriebssystemen (für Bachelor-/Masterarbeit)
    Portal Lehre
  • Examensarbeiten
  1. Startseite
  2. Extern

Extern

Bereichsnavigation: Lehre
  • Betriebssysteme
    • Vorlesung
      • Folien
    • Übung
      • Seminar
      • Aufgaben
      • Aufgabe 0: C++ Streams
        • Aufgabe 1: Ein-/Ausgabe
          • Aufgabe 2: Unterbrechungen
            • Assembler Crashkurs
              • C++ Crashkurs
                • Entwicklungsumgebung
                  • FAQ
                    • Ruhmeshalle

                  Aufgabe 2: Unterbrechungen

                  Classes | Public Member Functions | Public Attributes | List of all members
                  MouseDecoder Class Reference
                  I/O subsystem

                  Decoder for mouse codes received from the PS2Controller. More...

                  #include <machine/mousedecoder.h>

                  + Collaboration diagram for MouseDecoder:
                  [legend]

                  Classes

                  struct  MousePacket.__unnamed58__
                   

                  Public Member Functions

                  bool decode (unsigned char code)
                   Decode the mouse packets. More...
                   

                  Public Attributes

                  Pointer state
                   Current position and state of the mouse.
                   

                  Detailed Description

                  Decoder for mouse codes received from the PS2Controller.

                  Extracts the mouse movements and button events.

                  Movements are reported with at least a 3-byte packet, depending on the extension (scroll wheel etc) sometimes more (but not handled here).

                  Bit 7 6 5 4 3 2 1 0
                  Byte 1 Y ovf X ovf Y sgn X sgn 1 M btn R btn L btn
                  Byte 2 X Movement
                  Byte 3 Y Movement
                  Byte 4 (ignored if present)
                  See also
                  The PS/2 Mouse Interface

                  Member Function Documentation

                  bool MouseDecoder::decode ( unsigned char  code)

                  Decode the mouse packets.

                  Parameters
                  codeByte from Keyboard to decode
                  Returns
                  true if a 3-byte-packet was successfully decoded.
                  Optional:
                  Implement method

                  The documentation for this class was generated from the following files:
                  • machine/mousedecoder.h
                  • machine/mousedecoder.cc
                  Friedrich-Alexander-Universität
                  Erlangen-Nürnberg

                  Schlossplatz 4
                  91054 Erlangen
                  • Impressum
                  • Datenschutz
                  • Barrierefreiheit
                  • Facebook
                  • RSS Feed
                  • Xing
                  Nach oben