• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • English
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Informatik 4 (Systemsoftware)
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Aktuelles
    • Kontakt und Anfahrt
    • Leitbild
    • 50-jähriges Jubiläum
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsbereiche
      • Betriebssysteme
      • Confidential Computing
      • Eingebettete Systemsoftware
      • Verteilte Systeme
    • Projekte
      • AIMBOS
      • BALu
      • BFT2Chain
      • DOSS
      • Mirador
      • NEON
      • PAVE
      • ResPECT
      • Watwa
    • Projektkampagnen
      • maRE
    • Seminar
      • Systemsoftware
    Portal Forschung
  • Publikationen
  • Lehre
    • Sommersemester 2025
      • Applied Software Architecture
      • Ausgewählte Kapitel der Systemsoftware
      • Betriebssystemtechnik
      • Projekt angewandte Systemsoftwaretechnik
      • System-Level Programming
      • Systemnahe Programmierung in C
      • Systemprogrammierung 1
      • Verteilte Systeme
    • Wintersemester 2024/25
      • Betriebssysteme
      • Middleware – Cloud Computing
      • Systemprogrammierung 2
      • Verlässliche Echtzeitsysteme
      • Virtuelle Maschinen
      • Web-basierte Systeme
    Portal Lehre
  • Examensarbeiten
  1. Startseite
  2. Extern

Extern

Bereichsnavigation: Lehre
  • Betriebssystemtechnik
    • Vorlesung
      • Folien
      • Glossar
    • Übung
      • Aufgaben
      • Dokumentation
        • Blog
          • Entwicklungsumgebung
            • Assembler Crashkurs
              • C++ Crashkurs
                • 🔗 Testrechnerverwaltung
                • Kontakt
              • Evaluation

              Dokumentation

              • Multiboot
              • Framebuffer
              Public Types | Public Attributes | List of all members
              Multiboot::Framebuffer Struct Reference

              Video mode: Framebuffer. More...

              #include <boot/multiboot/data.h>

              Public Types

              enum  Type : uint8_t {
                INDEXED = 0,
                RGB = 1,
                EGA_TEXT = 2
              }
               

              Public Attributes

              uint64_t address
               Physical address of the framebuffer.
               
              uint32_t pitch
               Number of bytes per row.
               
              uint32_t width
               Width of framebuffer.
               
              uint32_t height
               Height of framebuffer.
               
              uint8_t bpp
               Bits per pixel.
               
              enum Multiboot::Framebuffer::Type type
               
              union {
                 struct {
              uint32_t palette_addr
               Address of an array with RGB values.
               
              uint16_t palette_num_colors
               Number of colors (in array above)
               
                 } 
               For INDEXED type.
               
                 struct {
              uint8_t offset_red
               Offset of red value.
               
              uint8_t bits_red
               Bits used in red value.
               
              uint8_t offset_green
               Offset of green value.
               
              uint8_t bits_green
               Bits used in green value.
               
              uint8_t offset_blue
               Offset of blue value.
               
              uint8_t bits_blue
               Bits used in blue value.
               
                 } 
               For RGB type.
               
              }; 
               

              Detailed Description

              Video mode: Framebuffer.

              This beautiful structure contains everything required for using the graphic framebuffer in a very handy manner – however, it may not be well supported by current boot loaders... These information can be retrieved from VBE as well, though you then have to parse these huge structures containing a lot of useless stuff.

              Member Enumeration Documentation

              enum Multiboot::Framebuffer::Type : uint8_t
              Enumerator
              INDEXED 

              Using a custom color palette.

              RGB 

              Standard red-green-blue.

              EGA_TEXT 

              Enhanced Graphics Adapter color palette.


              The documentation for this struct was generated from the following file:
              • boot/multiboot/data.h
              Friedrich-Alexander-Universität
              Erlangen-Nürnberg

              Schlossplatz 4
              91054 Erlangen
              • Impressum
              • Datenschutz
              • Barrierefreiheit
              • Facebook
              • RSS Feed
              • Xing
              Nach oben